Podle Pajera v posledních dvou letech dovoz ojetých aut ze zahraničí výrazně roste. "V roce 2015 se import zvýšil o 25 procent, loni byl nárůst mírnější, ale došlo ke zhoršení skladby dovážených ojetin. Již přes 52 procent tvoří auta starší deseti let," podotkl.
Nejvíce ojetin se do ČR dováží z Německa. Německý autoklub ADAC podle společnosti AAA Auto sdělil, že až třetina aut na tamním trhu má stočený tachometr. Provozní ředitel AAA Auto Petr Vaněček uvedl, že z dovážených aut do ČR má stočený tachometr devět vozů z deseti. Česká obchodní inspekce nedávno informovala, že polovina českých autobazarů při prodeji ojetých vozů používala nekalé praktiky, nejčastěji šlo o stočené tachometry.
Autobazary ročně projde 280.000 až 300.000 ojetých aut, zbytek tvoří individuální dovoz a prodeje mezi fyzickými osobami na inzerát. Deset procent trhu tvoří auta z dealerských programů na prodej prověřených ojetin, jako jsou Škoda Plus nebo Das Welt Auto.
Podle dlouhodobé statistiky Cebie je na českém trhu přes 40 procent aut, které mají stočený tachometr. Zhruba pětina je až o dva roky omlazena a 17 procent aut, která jsou do ČR dovážená, má pozměněné identifikátory. Maskuje se tak například dluh na vozidle, nesplacený leasing nebo neodvedená DPH. S postihem stáčení počítá připravovaná novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která by měla začít platit v příštím roce.